Luczy Csaba

Csabi 2017-es szezonban lett oktató, ő már egyike azoknak az oktatóknak, akiket a saját növendékeink közül kerültek ki, így jól ismerik a Freeaires hangulatot, csapatot, és természetesen az oktatási stílusunkat.

Csabi fő érdeklődési területe a távrepülés, és sokszor szokott az itthoni és külföldi túrákon közös távrepüléseket vezetni. Nagy lelkesedéssel oktatja mind a kezdő, mind a haladó pilótáinkat.

Rövid interjú Csabival:

Mióta repülsz?

Nagyapám Nyíregyházán motoros géppel (AN-2) permetezett sok éven keresztül, repülést oktatott a főiskolán, Apám vitorlázó pilóta volt, így nem volt kérdés, hogy 14 évesen engem is “felszippantott” a légtér. Néhány év alatt ezüstkoszorús, szakszolgálati engedéllyel rendelkező pilóta lettem.

Az élet úgy hozta, eltávolodtam a repüléstől, de 7 évvel ezelőtt ismét szárnyra kaptam. Elkezdtem siklóernyőzni.

Összesen közel 400 repült óra van mögöttem.

Mióta oktatok?

2017 tavaszán kezdtem el az oktató tanfolyamot, azóta ahogy időm engedi kint vagyok a növendékekkel a gyakorló terepen, illetve a haladóbb pilótákkal szívesen megyek külföldre, vagy hazai repülhető starthelyekre.

Miért szeretek repülni?

A mindennapok monotonitásának megtörésére nincs jobb dolog, mint kilépni a komfortzónánkból. A siklóernyőzés talán a legjobb formája ennek. Amikor repülök, minden mást kizárok a fejemből, csak az élményre, a feladatra koncentrálok. Olyan perspektívából látom a környezetemet, amire másként nem lenne mód. Van, hogy a hegy oldalában a fák fölött 1-2 méterre repülök, de sok esetben 3000 méterről csodálom a világot. Olyankor madár vagyok…

Legszebb repülős élményem:

Franciaországban 2016 nyarán egy csodálatos vidéken – az Annecy-tó környékén – repültem egy kb 70 km-es távot, amiben a siklóernyőzéshez szükséges – általam ismert – minden tudást igénybe kellett vennem. Termikelés, lejtőzés, időjárás elemzése repülés közben, útvonal helyes megválasztása, stb., rendkívüli élmény volt.

Kedvenc starthelyeim:

Aki járt már Tolminban, szinte biztosan a top 5-be sorolja Kobala starthelyet, egyszer látni kell minden pilótának. Az Annecy-tó környéki starthelyek káprázatos látványt nyújtanak, ahogy a Garda-tó és Monaco is. Hazai pályán Csobánc, a Balaton átrepülése miatt lehet izgalmas, Óbuda, Eger és Csókakó a favorit.

Legnagyobb repülős álmom:

200 km-es táv megrepülése. 🙂

Mit szeretnék átadni az oktatással?

Az élményt, amit mindenkinek ki kellene próbálnia, azt az érzést, amit e nélkül soha nem élhet az ember. Azt a tudást, amit kaptam az én oktatóimtól, megfűszerezve a saját tapasztalataimmal.

Mi az, amit a repülésen kívül szívesen csinálok?

A motorom várja, hogy ráüljek és düböröghessen alattam… 🙂