Hasznos tippek haladóbbaknak – Brake shifting

Azokon az ernyőkön, ahol a fékcsiga hosszabban van bekötve lehetőség van a fordulók pontosabb koordinálására.
A fékcsiga bekötés hosszát szabályozzák a tesztelési kritériumok, azaz egy kezdő ernyőn nem lehet elég hosszú, úgyhogy ez főleg a haladóbb ernyőkre vonatkozik – vagyis néhány B-s ernyők, illetve a C és D kategóriájú ernyőkön gyakoribb. Természetesen meg lehet oldani minden ernyőn a fékek szabadra kötésével (azaz a fékcsiga kiiktatásával) – de ez kezdő szinten egyáltalán nem ajánlott.

Azokon az ernyőkön, ahol erre lehetőség van, tehát van annyira hosszú a fékcsiga bekötés, hogy lehetőséget ad a különböző irányú fékhúzásokra, és főleg akkor, ha erre optimalizálták az ernyőt (mint a példavideón), akkor optimálisabb fordulókra is van lehetőség.

(Természetesen ilyenkor a húzás iránytól függően lehet a kilépő füleit vagy közepét fékezni jobban, és ez eredményezi ezt a hatást. Egyes versenyernyőkön ezt kettős fékkel, külön lehet irányítani.) 

Ha laposan, nagy magasságvesztés nélkül kéne fordulni, akkor inkább kifelé kell húzni a fékeket, ha élesebb fordulóra van szükség, akkor pedig inkább befelé, a test elé kell húzni a fékfogantyút. Kis gyakorlással hozzá lehet szokni a sajád ernyőd pontosabb kezeléséhez, ami néhány helyzetben biztosan sokat jelenthet.

 

Egy gyári videó a szemléltetéshez: